سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل و مشاور قانون کار

نظر

تنظیم قرارداد استخدام

نمونه قرارداد استخدام یا قرارداد کار و شرایط قرارداد استخدام یکی از رایج‌ترین سوالات و درخواست‌های حقوقی است که در مورد شروع به کار و ادام? آن وجود دارد.

در ادامه، این نوع از قرارداد را توضیح می‌دهیم و یک قرارداد کار موقت را در اختیار شماقرار خواهیم داد. لازم به ذکر است که این نکات در خصوص انواع استخدام مانندقرارداد استخدام منشی و اکثر مشاغل دیگر مشابه است و تفاوت چندانی ندارد. نکته

مهم دیگر این است که این قرارداد با سایر قراردادها، تفاوت اساسی دارد و اصولا غیرقابل توافق محسوب می‌شود. در ادامه، در خصوص این ویژگی نیز، صحبت خواهیم کرد.

تفاوت نمونه قرارداد استخدام با دیگر قراردادها

معمولاً پس از آن که مصاحب? استخدام به پایان می‌رسد و توافقی میان کارگر و کارفرما ایجاد می‌شود و کارفرما تصمیم به استخدام شخص مصاحبه شونده می‌گیرد، نوبت به نوشتن شرایط قرارداد استخدام و ایجاد یک توافق منسجم قانونی و حقوقی می‌رسد.

این توافق نامه در قالب قرارداد کار زیر نظر قانون کار و سایر قوانین مرتبط تنظیم و امضاء می‌شود.

بخش زیادی از متن قرارداد استخدام قابل توافق نیست. به عبارت دیگر، قانون گذار قبلاشرایط این قرارداد را تعیین کرده و اجازه توافق برخلاف این شرایط را به طرفین نداده است. تفاوت بارز این قرارداد با سایر قراردادها، همین نکته مهم است. به همین دلیل، به قانون کار، قانون آمره (دستوری) گفته می‌شود. بنابراین شما در خصوص توافق برخلاف بخش بزرگی از مفاد قرارداد کار آزاد و مجاز نیستید و باید چارچوب‌های قانونی موجود در قانون کار و قانون تامین اجتماعی را رعایت کنید.

 

جهت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید .

تلفن : 44229742 –021

همراه : 09393656454

www.mabnamoshaver.ir